onsdag 30 juni 2010

Fortsättning 30 juni.

Hej
Vi startade dagen med lite pooltid. Det är en jättehärlig pool med saltvatten. Låter kanske inte så ballt men vattnet är kristallklart och bara lite salt så det känns jättefriskt.
Vi har fått tips om bra resturanger från våra grannar och efter en del letande så fann vi den första som vi oxå käkade lunch på. Barnen beställde in vårrullar och Jessica tog rödcurry med potatis och jordnötter, jättegott! Jag beställde en hel red-snapper som man kan se långt ner på bilden. Servitrisen undrade om jag ville ha starkt och jag sa ja. Men när hon serverade den sa hon att kocken hade sagt att en falang ( utlänning ) inte ville ha starkt så jag fick en svag =(


Sen stack vi till Market village och skulle shoppa frukostmat, men vi fastnade i spelhallen. Och kortet är taget när jag blundar, jag var inte trött.....


Sen suktade vi efter munkar på MISTER DONUT!! Dom har alla smaker på jorden typ!!


På kvällen lämnade jag , Jessica och Noah de andra i vårt radhus för dom ville kolla på film och vi ville shoppa. ( Sebbe ville inte shoppa =O ). Då passerade vi denna fina utkik på vägen. Ska försöka ta den bilden på dagen så ni kan se hur Hua Hin ser ut.


Denna marknaden var mer anpassad för turister med souvernier och dyra t-shirts. Men endel saker som passade oss fanns det iallafall. Både jag och Jessica handlade lite saker, troligtvis för att vi hade tid att vara lite egosar =)


Ovan: färska grönsaker
Under: Jessica provar ut finfina armband


// Dan

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni har det!!! Jättekul att läsa om era äventyr. Kram ia, marcus & isabell

    SvaraRadera
  2. Det blir spännande att se vad ni har shoppat.
    Idag kan vi skryta med klarblå himmel, riktigt sommarväder. Bror längtar lite, men skickar några blöta pussar.
    Mormor

    SvaraRadera
  3. Då kan jag berätta att det är kattskit Bror älskar mest - bara så ni vet

    SvaraRadera