tisdag 29 juni 2010

29 juni i Hua Hin.

Igår tillbringade vi förmiddagen vid huset och lekte med grannfamiljen i poolen. De är här en vecka på mellanlandning för vidare 5 veckor i Australien.

En familj från USA som bor här också i ett helt år, hon jobbar som engelskalärare här och han undervisar sina tre barn hemifrån och volontärarbetar för barn och familjer som flytt från diktaturen Burma.

Vid lunchdags åkte vi till en thai, italiensk restaurang där vi spelade 4 i rad i väntan på maten och jag förlorade heela tiden.

Efter lunch åkte vi till en av beacherna som låg rätt ner från där vi åt. Mycket hästar där som man kan rida på men det känns inte riktigt säkert, utan hjälm förstås. Synd om dom i värmen också...

Vattnet i havet var varmare än i luften, går liksom inte förklara hur varmt.

Sedan åkte vi hem för mer lek i poolen och jag pratade med älskade syster på Skype. Härligt att se er. =) (Om ni klickar på bilderna blir dom större)

Grannfamiljen från USA erbjöd sig att ta oss till den stora Tisdagsmarknaden som är en annan än nattmarknaden som är varje kväll. Så vi hängde på honom dit, sedan gick vi runt och köpte smakprover på det ena och det andra. Grillad bläckfisk, kokoskakor, crepes med kokos och socker, karamelliserade popcorn och Dan och Noah provade larver och gräshoppa, grillade....
se film=)



Gräshoppa någon?


Noah spottar lite, hehe....


Dan äter larv...


Träffade en babyelefant som man fick mata för 20 Bath. Helt hårig och sticksig. Han snorade ner min hand=) Hannes var lite nervös säkert efter min berättelse om elefanter=)

Sedan var klockan så mycket att de flesta restauranger hade stängt så vi gjorde det som jag trodde att vi inte skulle göra..... äta på Mc Donalds. Smakade precis som hemma.

Vi har sett filmen The Dukes of hazzard så många gånger så nu går Hannes omkring överallt och skriker -Put another shrimp on the barbie eller för att vara exakt - pu adder shriii on the barbie!!! Se bild=)

2 kommentarer:

  1. hello

    jaaaa, visst var det fintt se varann igen ;o) Våran date i dag går inte att genomföra... jag ska vara hos Sofie kl 17... men jag är här hela dagen tillgänglig påm Skype, så vi kan väl se om vi "ses"

    kram

    SvaraRadera
  2. ni gör min dag.. varje dag... väldigt kul att man får "hänga med" er..
    modigt dan och noah, mycket modigt... det hade jag aldrigt gjort..
    puss faster

    SvaraRadera