söndag 4 juli 2010

summering av Hua Hin

Hej
Tyvärr hann jag inte skriva något tidigare men gör det lite snabbt nu iallafall.. Efter en vecka i "storstaden" Hua Hin är det nu skönt att vara hemma igen. Men vi hann iallafall med en del skojj. Shoppade endel och var på 3 olika marknader. Badade i havet och tog proffsfotografier på stranden.
Vi hyrde moppar ( 125cc )direkt när vi kom fram som vi använde flitigt. Jag är mycket imponerad av min fru som utan problem hängde med i storstadstrafiken efter typ ingen träning alls. Vänstertrafik har dom juh med........

Noah med glass på Svenssen ( 25kr )

Tyvärr käkade vi pizza. Det var gott men annorlunda mot vad vi är vana vid hemma. Tjock botten. Hela familjen åt för 400 kr vilken är otroligt dyrt här. Normalmiddagen för hela familjen är mellan 100 och 200kr.

Fotbollsmatch.



Inför avresan "hem" till Huay Yang.

Tågstationen i Hua Hin till höger. Är jättefin men liten och Kungen har en egen väntsal.

// Dan

2 kommentarer:

  1. Hejsan

    vad skönt med lite update ,o)
    vilken dag ska jag hämta er? Är det på tisdagen eller onsdagen?

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Om man går på bio så får man stå upp lyssna på nationalsången och kolla på en liten film om kungen innan filmen visas, varje gång... Dom gillar kungen i thailand... och jag gillar er... puss

    SvaraRadera